خانه‌ی سفید

نوشته‌های شخصی مجید در مورد همه چیز

خانه‌ی سفید

نوشته‌های شخصی مجید در مورد همه چیز

نکته‌ای در مورد Native Language

چندی پیش رزومه‌ی یکی از همدانشکده‌ای‌های قدیم را می‌دیدم که در بخش زبان‌هایش برای هر دو زبان آذربایجانی (ترکی آذری) و فارسی از عبارت Native Language استفاده کرده بود، متعجب شدم چرا که تا جایی که می‌دانستم این عبارت به معنی زبان مادری بود و شامل یک زبان می‌شد نه بیشتر. گفتم شاید من اشتباه می‌کنم و این عبارت به دلیل رابطه با nationality برای فارسی حرف زدن ما هم استفاده می‌شود! بعداْ توی دیکشنری چک کردم و دیدم که کلمه‌ی native مشتق از ریشه‌ی لاتین natalis (natal in English) است به معنی از زمان تولد (ریشه‌ی nationality و nation نیز همین کلمه است) و بنا به دیکشنری CALD معنی native speaker به کسی گفته می‌شود که زبانی را از نوزادی حرف زده باشد و نه از کودکی یاد گرفته باشد

native speaker : noun [C]
someone who has spoken a particular language since they were a baby, rather than having learnt it as a child or adult.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد