خانه‌ی سفید

نوشته‌های شخصی مجید در مورد همه چیز

خانه‌ی سفید

نوشته‌های شخصی مجید در مورد همه چیز

مختلف

  1. اول از همه لینک به این شعر از صابر (ترپنمه آماندیر) که مهدی توی وبلاگش گذاشته
  2. دوم اینکه من عمراً امتحانی را سوتی ندهم! هر چه بیشتر بلد باشم سوتیام وحشتناکتر و ضایعتر است (نه لزوماً نمرهبرتر!!)
  3. اگر به فیلترینگ اعتقاد ندارید ولی معتقدید اگر بنابه فیلتر شدن باشد لااقل سایتها را اشتباهی فیلتر نکنند این سایت را ببینید.
  4. گویا Visual Studio 2008 آمده بود و ما خبر نداشتم!! ببین کارمان به کجا رسیده!
  5. صرفهجویی برای ما معنی ندارد. برای منی که هزینهای که بابت آب شهری میدهم هر دو ماه حدوداً هزار تومان است، هیچ توجیهی به جز صدا برای رفع آن وجود ندارد. برای منی که قبض گاز پرمصرفترین موقع سال کمتر از  کمترین قبض موبایل سال است، باز کردن گوشهی پنجره و گذاشتن بخاری در حالت بیشترین گرما یک کار طبیعی است، برای من که قرار است سالها این گونه زندگی کنم مد نظر داشتن سیستم گرمایشی موقع کرایهی خانه مسخره است. برای شمایی که انبوهساز باشی فکر کردن به چیزی که برای من مسخره است مسخرهتر خواهد بود. با گرانتر شدن سوختها انتظار مصرف کمتر را نداشته باشید!
  6. صحبت مصرف شد! یادم افتاد در مورد بنزین برخی با طرح این ادعا که افزایش قیمت بنزین به دلیل کشش پایین قیمتی آن تاثیری روی مصرف آن نخواهد داشت مخالف افزایش قیمت آن بودند. جواب خیلی ساده است. اگر با افزایش قیمت بنزین مصرف کم نشود درست است که برای منافع زیست‌محیطی و البته خطر تحریم بدرد بخور نیست ولی حداقل که دولت مجبور نیست پول ملت را دود کند!!
  7. باز هم صحبت کنترل قیمتی شد! فکر کنم تنها جایی که توی ایران از روش‌های قیمتی برای کنترل تقاضا استفاده می‌کند همین کتابخانه‌ی پارک اندیشه باشد که سه سال پیش حق عضویت سالانه‌اش هزار و پانصد تومان (شاید- دقیق یادم نمی‌آید) بود الان برای شش ماه چهار هزار تومان ناقابل می‌گیرند!
  8. جو نگیردتان تقاضای هیچ کتابخانه‌ای توی ایران انقدر نمی‌شود که مازاد تقاضا داشته باشد. این تقاضا در اصل برای عضویت سالن مطالعه است که ۲۴ ساعته است!

این فقط برای کسی است که احیاناْ روزی دچار مشکلی با لپ‌تاپ وایو سونی شود! برای ریکاور کردن لپ‌تاپ موقع بوت شدن F10 را بزنید. (متاسفانه این نکته‌ی خیلی ساده آنقدرها هم ساده بدست نمی‌آید. (همین که دکمه‌ی مربوطه F10 هست!))

Just for someone having troubles with a SONY VAIO laptop, to recover the laptop press F10 when system is starting to boot.

 

وقتی اقتصاددانان نفوس بد می‌زنند!

فرض کنید دوست شما فردی چاق است. او تحرک بسیار کمی دارد. غذاهای پرچرب می‌خورد، سیگار می‌کشد، قند و کلسترول خونش بالاست و ...

فرض کنید این دوست شما به هیچ وجه قصد ندارد پیش دکتر برود.

فرض کنید شما که دوست این جناب دوست هستید دکتر باشید!

طبیعی است شما هرگاه دوست خود را می‌بینید به او بگویید مواظب عادات زندگی خود باشد، با این شرایطی که دارد ریسک سکته‌ی قلبی‌اش بسیار بالاست.

فرض کنید بعد از مدتی این دوست شما سکته کند آن هم از نوع قلبی‌اش.

نتیجه‌ای که همسر دوست شما از این داستان می‌گیرد: آنقدر گفت که آخرش شوهر بیچاره‌ام سکته کرد (اگر دوست شما زن است، نتیجه‌ی شوهرش: ... زن بیچاره‌ام ...)

---------------------------------------------------------------------

(هر چه قدر جلوی خودم را گرفتم نشد!)

رئیس جمهور محترم در گزارش تلویزیونی

... برخی در دو سال گذشته با جنگ روانی در پی تحریک تورم انتظاری در جامعه بوده‌اند...

... آن‌قدر آمارهای کذب و غلط به زبان‌های مختلف از سوی کسانی که قصد جنگ روانی علیه دولت را دارند تکرار شده که ‌این جو روانی دایما ایجاد می‌شود ...

--------------------------------------------------------------------

طی یک پی‌نوشتی اینجا کمی در مورد یکی از ایرادات گزارش احمدی‌نژاد نوشته بودم که متاسفانه یا خوشبختانه پرید!!! این‌ها را ببینید:

http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=81533
http://alhosseini.wordpress.com/2007/12/18/128/

مهرورزی یعنی چه؟ (+۱۸)!

مدت‌هاست دولت محترم ایران از واژه‌ی مهرورزی استفاده‌ی فراوان می‌کند، ما هم که نمی‌دانستیم این واژه به چه معنی است کلاً نمی‌فهمیدیم قرار است چه اتفاقی بیافتد!! (راستش این همه درس که خوانده بودیم یکبار هم واژه‌ی مهرورزی را توی کتاب‌های ادبیات‌مان ندیده بودیم).

اگر تلویزیون ایران را می‌بینید متوجه شده‌اید که مدتی است به شدت سعی بر عدم استفاده از واژه‌ی عشق در برنامه‌های تلویزیونی می‌شود و همیشه به جای آن از مهر استفاده می‌کنند. حتی شنبه  کاراکتر برنامه‌ی طنز چهارخونه وقتی ترانه‌های ملت را می‌خواند عشق را با مهر عوض می‌کند.

 تا اینجای کار مشکلی نیست! ولی اگر بخواهیم معنی کلمه‌ی مهرورزی را بفهمیم می‌رسیم به عشق‌ورزی که تا جایی که ما می‌دانیم معمولاً همان محترمانه‌ی سکس است! (Making Love). گویا دولت محترم قصد کرده خدای ناکرده با ملت ...

واقعیت‌اش ما که می‌دانیم قصد دولت خیر است! ولی متاسفانه سکسی که فقط یک طرف ماجرا خواستارش باشد عشق‌ورزی محسوب نمی‌شود و بهش می‌گویند تجاوز!!!!

از ما گفتن بود.

پ.ن.

جک معروف سیاست چیست را که شنیده‌اید!؟!