چند روز پیش تو یکی از کلاسها مطرح شد که پک کامل قطعات ۲۰۶ را پژوی فرانسه به ایران خودرو میفروشد ۸۰۰۰ دلار. ولی چون ایران خودرو میخواهد تعدادی از قطعات را خودش بزند این پک را کامل نمیخرد. از آن طرف پژو هم قیمت جداگانهی قطعات را جوری میدهد که جمعا همان ۸۰۰۰ دلار شود ولی قطعاتی را که میداند ایران خودرو میتواند خودش تولید کند را به قیمتی شدیداْ ارزان و بقیهی قطعات را به قیمتی بالاتر ارایه میکند. نتیجه این که قطعات اولیهی خودروی پژو ۲۰۶ تولیدی داخل ایران بالاتر از ۸۰۰۰ دلار هزینه میبرد که آن هم قیمت بالاتر فروش را باعث میشود.
تا حالا فکر میکردم این هزینهی بالاتری که ملت ایران دارند بابت اتومبیل میدهند (ملت زیان میکنند) ایرانخودرو صاحب میشود (یک عدهی کمی سود میکنند) الان میبینم این زیان را ملت ما میکنند ولی کس دیگری است که سود میکند و آن پژوی فرانسه است!!
این ضرر را به چه بهایی میپردازیم؟ خودکفایی؟؟؟!!!!!
آیا منطقی است شرکتهای بزرگ امریکایی فقط به خاطر خودکفا شدن پردازش اطلاعاتشان را در داخل امریکا انجام دهند؟
بعد از خیلی وقت یه آدم درست و حسابی بهمون لینک داد، تو هم بعدش وبلاگ رو عوض کردی: بهتره یه چیزی تو وبلاگ قبلی بذاری که ملت بیان اینجا
بعدش هم به احمد خیامی گیر بدهند که چرا از یک کارخانه ورشکسته خودرو سازی را وارد کشور کرد. اگر احمد خیامی هم مثل مدیران فعلی ایران خودرو نابغه بود از همان اول دنبال خودرو های فرانسوی مثل ژیان و رنو و پژو می رفت!
این را ببینید:
http://www.alefbe.com/articleRezashah.htm
نباید از پژوی فرانسه انتظار داشته باشیم که به فکر قطعه ساز ایرانی باشد. من با قاطعیت می گویم که قطعه ای از قطعات خودرو نیست که نتوان آن را در ایران ساخت، اگر سرمایه گذاری لازم روی آن انجام بشود. حالا این از بی حالی خودمان (همچنین بانکهایمان) هست که تا کنون تمام قطعات در ایران ساخته نشده است.
مجید عزیز، آدر س وبلاگ جدید ت را در وبلاگم تغییر دادم. فکر می کنم اینجا آگهی کمتری هم دارد.
من کلی مطلب دارم اما نمی تونم با پسورد قدیمی آپلود کنم.
حاج مجید آقا این کارا رو به ما هم یاد بده.
مگه ایمیل درخواست عضویت برات نیومده؟ یه بار دیگه برات می فرستم تا بیای توی سیستم بلاگفا ثبت نام کنی با یوزر و پس خودت که یوزرنیمت هم پابلیش نمیشه.